18 Mart 2012 Pazar

Batı Amerika Turu - 2 (Las Vegas & West Grand Canyon)

LAS VEGAS (Nevada)

·       LA’de Union Station’dan kiraladığımız araba ile önce 10 no.lu Doğu ardından 15 no.lu Kuzey otoyolunu takip ederek 5,5 saatte gittik. Bunun 1,5 saatini LA’ye 1,5 saat mesafedeki Brastow’daki Outlet’te geçirdik. (Ralph Lauren Polo kot 30-35 USD).
·       Çok sayıda markanın ürünlerinin olduğu çölün ortasındaki bu outlet merkezinde Holiday-Inn Oteli bulunması da çok ilginçti.
·        LA-Las Vegas otoyolunda 2 outlet var. İkincisi Las Vegas’a 1 saat mesafede.

Otoyolda saatte 75 m/h’dan hızlı gidemiyorsunuz. Hiç trafik polisine rastlamadık ama sürekli “radarlı takip” ikazları hız sınırına uymanızı zorunlu kılıyor. Las Vegas’a girerken hava kararmıştı ama yol şeritleri üzerindeki kedi gözleri sanki havalimanına gece inişi yapan uçak pilotu gibi hissetmenize neden oluyor. Çok geniş bir alana yayılmış olan ışık hüzmesi içinde Las Vegas’e geldiğinizi otellerin müthiş ışıklandırmaları ile anlıyorsunuz.

Otelimiz Trump Otel’di. Booking.com’dan ağustos ayında aldığımız iki gecelik iki kişilik konaklama için vergiler dahil 228 USD ödedik. Bu son derece lüks oteldeki konaklamanın gecesinin 450 USD olduğunu öğrenince güzel bir fırsat yakaladığımızı görmüş oldum. Belirtmeliyim ki otelimizin konsepti diğerlerinden farklıydı ve kumarhane yoktu. Son derece lüks konseptte ve elit kimselerin tercih ettiği bu otel diğer otellerin bulunduğu merkezden uzakta.

Las Vegas’ın ana caddesi “Strip” ve lüks otellerin çoğu bu 2-3 km’lik L şeklindeki ana caddenin yanlarına konumlanmış vaziyette. Belaggio, Bally’s, Venedik Otel, Ceasar Otel, Paris Otel, Planet Hollywood,  Mirage vb. Geceleyin karşılaştığınız bu muhteşem ışık hazinesi, otel lobilerinden girince karşılaştığınız aksiyon ve dekorlar, ilk gece, sizi hayretlere düşürüyor. Tabi ki tüm yollar kumarhanelere çıkıyor. Venedik Oteli’nin içindeki kanallardaki gondollar ve mavi gökyüzü, Ceasar Palace’taki Roma ve gerçekçesine dekor edilmiş gökyüzü estetik ve yaratıcılık ile birleşen sermayenin gücünü göstermeye yeter. Her oteldeki özel showlar renkli ve son derece estetik digital bilboardlarda turistlerin dikkatine sunuluyor.

İlk gün yaptığımız akşam gezisinde Ceasar ve Venedik Otellerini dolaştık. Bu sırada yaptığımız değerlendirmede buraya iki günün yetmeyeceğini karar verdik.

Akşam yemeğini takiben saat 22:00 gibi, yorgunluğumuza rağmen Venedik Oteli’nin kumarhanesine gittik. Bütçemizden ayırdığımız 100 USD’nin bitmesi 1 saatimizi aldıJ

Ertesi gün, West Grand Canyon’u görmek üzere Arizona’ya doğru yola çıktık. Akşam üzeri yorgun dönmemize rağmen başka otelleri de görmek için kendimizi Strip’e attık. Mirage Otel, Bellagio ve Bally’s otellerine yaptığımız turlar sonrasında mimariden çok etkilendik ancak ilk güne ait görüşlerimizin aksine, konseptin her otelde aynı olduğu Las Vegas için showlar dahil 3 günün yeterli olduğu konusunda mutabık kaldık.

West Grand Canyon (Arizona)
Benim gibi 80'li yıllardaki pazar sabahı sinema kuşağında kovboy filmleriyle büyüyenler için anlamı büyük olan Vahsi Batı'yı görmek son derece heyecan vericiydi. Sabah erkenden kalkarak, kiraladığımız aracımız ile West Grand Canyon’a doğru yola çıktık. Arizona Eyaleti’nde bulunan Grand Canyon’a gitmek 2,5 saatimizi aldı. Hualapai halkının yaşadığı bu topraklar şu anda koruma altında ve açık hava müzesi olarak işletilmekte.

Kişi başı 35 USD vererek girilen bu parkın Sky Walk, Eagle Point, Guano Point olarak 4 ayrı yeri için de 45 USD vermeniz gerekiyor. Sky Walk altı cam zemini ile kanyonun kenarında ilginç bir tecrübe yaşamak için bir imkan sunuyor. Bu arada 200 USD’ye helikopter ile vadi turu da yapabilirsiniz.